Vijf manieren om zichtbaar groener, schoner en slimmer te rijden

Luister je liever, klik hier voor dit artikel in MP3 formaat >>.

 

Ken je dat? Dat je interesse hebt in een bepaald onderwerp en dat je daar steeds dezelfde mensen tegenkomt? Dat elke keer dat je iets leest over dat onderwerp, weer dezelfde expert wordt aangehaald? Dat je het lijstje sprekers bij de bijeenkomst van te voren al op kunt noemen, zonder de uitnodiging gezien te hebben? Wat hebben die mensen toch, dat anderen niet hebben? Hoe komt het toch dat ze zo zichtbaar zijn geworden? En hoe kun jij er voor zorgen dat de goede dingen die jullie doen, ook zichtbaar worden? Als je de blogs van dit jaar hebt gevolgd, heb je vier keer een weekplan voorbij zien komen (je kunt ze ook hier vinden): voor de overtuiging, het doel, de tactieken en het plan. Onderaan dit blog vind je de laatste: de implementatie. En bij die implementatie hoort natuurlijk dat je de successen die je behaalt ook zichtbaar maakt voor de buitenwereld. Hoe doe je dat handig? Pas de onderstaande vijf manieren om zichtbaar groener, schoner en slimmer te rijden toe!

 

Manier 1: Pontificaal op de website

Het hoeft niet moeilijk te zijn hè? Je zet je resultaten gewoon pontificaal op de website, oftewel jullie voorpagina. Zoveel ton CO2 gereduceerd dit jaar, of zoveel groengas bestelbussen aangeschaft, zoveel autokilometers vermeden.

Overigens was het heel erg leuk om te zien dat deze casus heeft geresulteerd in dit resultaat.

Manier 2: Lezingen en presentaties

Geef lezingen en presentaties bij bijeenkomsten met klanten over het onderwerp. Misschien is er een ondernemersvereniging in de buurt die op zoek is naar een spreker, misschien is er een beurs waarvan je weet dat er veel klanten komen. Probeer je verhaal te doen en resultaten te delen.

Manier 3: Heb het erover tijdens netwerkgesprekken

En niet alleen met potentiële klanten, maar ook zeker met mogelijke leveranciers. Misschien hebben die nog weer nieuwe insteken, zuinigere mogelijkheden, innovaties waarmee ze je nog beter kunnen helpen om aan je doelstellingen te voldoen.

Manier 4: Flyermateriaal

En ik zou natuurlijk kiezen voor een digitale versie. Zorg dat je met een infographic in één oogopslag duidelijk kunt maken welke resultaten je hebt behaald, hoe je er voor staat met je doelstelling en welke middelen je hebt toegepast.

Manier 5: Certificeer

Het is heel belangrijk om resultaten te halen, maar als je het resultaat ook nog kunt laten certificeren, dan heeft dat nog meer waarde voor de buitenwereld. Dan heeft er immers een onafhankelijke instantie naar gekeken en het goed bevonden. Dan is er geen discussie meer over of de cijfers correct zijn.

 

Je zult zien dat als je zichtbaar bent, mensen naar je toekomen om je te vragen je mening te geven. De afgelopen drie maanden stond ik maar liefst èn in MilieuMagazine èn in AMT Ondernemen  èn in de Woudenberger.

 

Zoals gezegd, vind je hier het weekplan voor de implementatie. Maar ook: tweewekelijkse inspiratie op dit vlak. Wil jij deze inspiratiemails ontvangen en precies weten wat je in de eerste week moet doen? Laat dan hieronder je gegevens achter en je ontvangt: “Tijd voor actie! 5 x ½ uur en je behaalt resultaat.” Het weekplan voor het implementeren van groener, schoner en slimmer rijden.

 

 

Hoe zorg jij er voor dat jullie zichtbaar zijn? Laat het hieronder even weten.

 

Mocht je trouwens eens met mij willen sparren, dan kan dat ook tijdens een wandeling. Even helemaal weg van de waan van de dag en de onderbrekingen op kantoor, gaan wij wandelen in de mooie omgeving van de Utrechtse Heuvelrug. Tussendoor gaan we ergens lekker een hapje eten.

Tijdens deze wandeling gaan we het hebben over jouw uitdagingen. Bijvoorbeeld: hoe krijg jij het voor elkaar, zonder al te veel inspanningen, om jullie wagenpark CO2 neutraal te krijgen. Hoe zorg jij dat het zuinig rijden project een succes wordt. Of hoe kun je makkelijk nieuwe tactieken ontwikkelen om brandstof te besparen. Jij mag jouw uitdaging aandragen.

Deze wandeling kan zowel doordeweeks als in het weekend plaatsvinden. Mail naar info@zero-e.nl voor meer informatie.

 

“Transport is prachtig, duurzaam transport is krachtig!”

 

Deel het artikel via de onderstaande buttons!