Pagina 1 van 17

Tags

Wanneer is het een succes?

Waarom, wie, wat? Allemaal goede vragen om jezelf te stellen als je met een groener, schoner en slimmer rijden project begint. En daarom ben ik er in de vorige artikelen op ingegaan. Dit keer staat ‘Wanneer’ centraal. Natuurlijk kan je je gewoon afvragen wanneer er wat moet gebeuren, maar er zijn een aantal strategische vragen […]

Wat doe jij?

Eerder gaf ik je 60 strategische vragen die je kunnen helpen bij het nadenken over je doelen en je stappen ten aanzien van een nulemissie wagenpark en mobiliteit. Vervolgens heb ik de waarom en wie vragen uitgewerkt. In dit artikel ga ik in op de wat vragen. Dat zijn de vragen die het praktisch maken. […]

Wie is je beste vriend?

Twee artikelen geleden gaf ik je 60 strategische vragen om even kritisch na te denken over hoe je verder kunt komen met duurzame mobiliteit, CO2 reductie van het wagenpark en groener, schoner en slimmer rijden. In het vorige artikel ging ik in op de waarom vragen. In dit artikel ga ik in op de wie […]

Waarom je deze vraag moet stellen als je groener, schoner en slimmer wilt rijden

In het vorige artikel gaf ik je 60 strategische vragen om even kritisch na te denken over hoe je verder kunt komen met duurzame mobiliteit, CO2 reductie van het wagenpark en groener, schoner en slimmer rijden. Ik begon daarbij met een centrale waarom vraag. Naast dat je wilt weten wanneer, waar, wie, wat en hoe, […]

Groener, schoner en slimmer rijden? Hoe dan? Wat dan?

Soms weet je het gewoon: deze kant moeten we op en dit moeten we doen, geen discussie. Of het nou is omdat je er al heel veel ervaring mee hebt, of omdat je instinct het vertelt, het maakt niet uit, soms neem je gewoon vanuit je onderbuik beslissingen. En dat is helemaal niet altijd gek. […]

Wat is de nummer 1 fout bij het onderhouden van draagvlak?

In de artikelen die voor dit artikel verschenen, had ik het over het belang van groener, schoner en slimmer rijden. Het algemene belang ervan, het belang voor het bedrijf en het belang voor medewerkers zelf. Het is namelijk essentieel dat medewerkers weten waarom het bedrijf inzet op groener, schoner en slimmer rijden. Omdat als mensen […]

Eigenbelang – het mag!

In een eerder artikel, gaf ik aan dat het belangrijk te bespreken is waarom jullie nieuw en/of duurzamer wagenparkbeleid willen.  En twee artikelen geleden ging ik in de drie niveaus waarop je die vraag moet beantwoorden: het algemene belang, het bedrijfsbelang en het eigenbelang. Vervolgens hebben we het gehad over het algemene belang (relevant voor […]

Best belangrijk!

In een eerder artikel, gaf ik aan dat het belangrijk te bespreken is waarom jullie nieuw en/of duurzamer wagenparkbeleid willen.  En in het vorige artikel ging ik in de drie niveaus waarop je die vraag moet beantwoorden: het algemene belang, het bedrijfsbelang en het eigenbelang. Dat heeft te maken met de waarden waarop mensen een […]

Wat is het belang ervan?

In het vorige artikel, schreef ik over hoe je effectief nieuw wagenparkbeleid vormgeeft. Daarin gaf ik aan dat het belangrijk te bespreken is waarom jullie nieuw en/of duurzamer wagenparkbeleid willen. Als je een beetje bekend bent met onze aanpak (het CO2 afslankprogramma® voor het wagenpark en de mobiliteit), dan weet je dat we altijd beginnen […]

Effectieve tactieken voor een succesvolle wagenparkbeleidsverandering

“Maar ik wil niet dat ze denken dat ze allemaal een Tesla kunnen rijden, hoor.” “Wat nou als ze onredelijke eisen stellen?” “Het moet wel betaalbaar blijven voor het bedrijf, hè.” Zomaar een paar reacties die we regelmatig krijgen als we voorstellen om medewerkers mee te laten denken over het nieuwe wagenparkbeleid. En natuurlijk is […]

Pagina 1 van 17